تن‌ها

بسم‌الله| هنوز به ماه نرسیده بود روزهای با هم بودنمان. ایستادم کنارت. گفتم «چرا تن‌ها؟». آستین‌هایم را زدم بالا و دست‌هایم را گذاشتم روی‌ ظرف‌های نشسته. یاد بچه‌گی‌هایمان افتادی. گفتی «آن‌روز توی حیاط خانه‌تان خیلی تلاش کردی حباب درست کردن را یادم بدهی. یادت هست؟» گفتم « یادم هست دوست داشتم برسانمشان به ماه». با انگشت‌های کفی‌ات حلقه‌ای درست کردی و نفس کشیدی تویش. حباب رنگی با نفس‌هایت بزرگ شد و رفت بالا. نشست کنار قرآن روی طاقچه.
هنوز به ماه نرسیده بود روزهای با هم بودنمان که حباب تو رسید به آسمان. به ماه.

14 |همه‌ی وسعت یک زندگی!

سه شنبه, ۱۳ دی ۱۳۹۰، ۰۴:۰۴ ق.ظ
1: دیروز هادی می‌گفت وقت‌هایی که جی‌میل خراب است و باز نمی‌شود دیووانه می‌شوم. 
2ـامروز می‌فهمم هادی راست می‌گفته.اصلا بعید نیست اگر همه‌ی زندگی یک‌نفر توی جی‌میلش معنا شود. که جانش در جی‌میلش باشد!
3ـ امروز ـ در بی‌داری اجباری صبح ـ فهمیدم که می‌شود جی‌میل را حذف کرد. اما نمی‌توانم بفهمم حذف‌کردن جی‌میل به مثابه‌ی چیست؟ خودکشی یا کورکردن دیگران؟
4ـ خیلی خنده‌دار است اگر کسی دلش بخواهد مثلا اسمش قوچ‌علی یا یک هم‌چو چیزی باشد و بزند به دل یک روستا و دور از هیاهوی شهر زندگی کند؟
5ـ خیلی سخت نیست این‌که وقت حرف زدن با آدم‌های دور و اطرافت "داد" نزنی. سخت این است که نتوانی"حرف" بزنی!
6ـ دلم "دعا" شدن می‌خواهد.


برای خانم‌معلم صبوری می‌خواهم و برای مادر‌شان بهترین‌ها را نزد خدا.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۰/۱۰/۱۳
مهدی شریفی

نظرات  (۳۲)

وقت‌هایی که جی‌میل خراب است و باز نمی‌شود دیووانه می‌شوم. من هم !



م.شریفی:
خراب شدن!
۱۳ دی ۹۰ ، ۰۴:۵۱ یک آدم معمولی
شاید فکر میکرده دارد بلا را دور میکند از تن جانانش
شاید ...



م.شریفی:
شاید هم ناخواسته کسی را کشته باشد!
۱۳ دی ۹۰ ، ۰۶:۰۶ زهره سعادتمند
همه ی وسعت زندگی من هم یک روزهایی خلاصه میشد در همچین چیزهایی
اما
حالا که کنده شدم از جانم... دیگه فرقی نداره کی خرابه کی درست.



م.شریفی:
کاش کنده شدن آسان بود!
سلام
آخ گفتی!من خیلی دلم میخواد تنها تو یه همچین فضاهایی مث روستاهای قشنگ باشم .از چند جهت خب.ولی شهر یه جوریه یه چیزایی داره که آدمو پایبند خودش می کنه...



م.شریفی:
تو نمی‌دونی قوچ‌علی چی به‌دست آورده. تو نمی‌دونی. هیچ‌وقت نمی‌فهمی. اگه بفهمی بدجوری حسرتشو می‌خوری. اگه بدونی رو پات بند نمی‌شی. اگه بفهمی شاید زنده نمونی...
خوش به حال خودم که جیمیل ندارم
اما خب باز نشدن یاهو هم دیوانه کننده ست!
.
حالا اگه اسمش هم قوچ علی و امثال این نبود، باز هم خنده دار نمیشد!
.
یه چیزی فراتر از سخت!
.
عاقبت بخیر باشید انشالله



م.شریفی:
دل که دارید. ندارید؟
1.هادی کیست و به ما چه ارتباطی دارد که به چه وسیله ای میتوان دیوانه اش کرد؟
2.تا به اکنون فکر میکردم زندگی در بندگی معنا می شود... عجب
3.چرا اجباری؟... کور کردن دیگران!
4.شوهرمان دلش میخواهد و قول داده یک روزی بالاخره این بلا را بر سر زندگیمان بیاورد.اصلن هم خنده دار نیست.
5.موافقم!
6. من هم!
دعا برای خانم معلم صبور و مادر گرامیشان
یا حق



م.شریفی:
هادی همانی‌ست که از حال من خبر ندارد! که جی‌میل دارد و با خیال راحت توی جی‌میلش نفس می‌کشد...
۱۳ دی ۹۰ ، ۰۹:۴۵ خلوت نشین
انگار همه به یک درد مشترک مبتلا شده اند ....
درد باز نشدن جیمیل ...

ما جیمیلمان باز میشود اما پلاس و ریدرمان گاهی نه ...
زیاد نباید وابسته بود (مورد خطاب خودم هستما)



م.شریفی:
زیاد نباید وابسته بود.. ای‌کاش یک دکمه‌ای چیزی بود که می‌شد با زدنش وابستگی را پاک کرد. یا مثلا هر وقت دلت بخواهد وابسته بشوی و هر وقت نه، نه.
زیاد نباید وابسته بود. کم هم نباید وابسته بود. اما ای‌کاش دست آدم به آن دکمه می‌رسید
از الطاف دولت فیلتر گزار هستش .



م.شریفی:
دانی که چیست دولت دیدار یار دیدن
در کوی او گدایی بر خسروی گزیدن
از جان طمع بریدن آسان بود ولیکن
از دوستان جانی مشکل توان بریدن
...
۱۳ دی ۹۰ ، ۱۷:۵۰ سیب س.ب.ز
گاهی وقتا همه چیز اززود تصمیم گرفتن خراب میشه
زمان باز شدن جی میل هرقدرهم طولانی باشه بازهم برای تصمیم گرفتن به حذفش کمه
باید بیشتر فکر کرد
....
این یجور فرار از مشکلات نیست؟
البته اگه عملی بشه ها
____________________________
خاکستری شدن متن هات
چند وقته
....
1 هادی دور از جون، یک کم احمق ست.
2 من خودم موبایلم گم شد. یک کم نارحت شدم. حالا دیگه شماره هیچکس را ندارم.
3 باشه بابا.
4 این دیگه خیلی کلیشه ای و لوس است. بهتر است اسمت همانی ک هست باشد و سرجایت بنشینی.
قوچ علی !
زلف علی شنیده بودیم اما قوچ علی ... !!


آخ شماره 5 ...
من همیشه خیال می کنم آدم هایی که خیلی با جیمیل کار می کنن و خیلی در استفاده از جیمیل مهارت دارن خیلی با کلاسن! البته حمل بر خودستایی نشه ما خودمون جیمیل داریم ولی خب نمی دونم چند قرن باید طول بکشه من انقد با جیمیل کار کنم و خوشم بیاد ازش که اگه خراب شد دیوانه بشم!
شماره ی 4 به نظرم خنده دار نیست ولی کلا همیشه حس میکنم کسایی که همچین آروزهایی دارن کلا دوس دارن از حقیقت فرار کنن!
۱۴ دی ۹۰ ، ۲۰:۵۳ عین صاد میم
سلام
1. کاش می شد اسمم قوچ‌علی یا یک هم‌چو چیزی باشد و بزنم به دل یک روستا و دور از هیاهوی شهر زندگی کنم
2.خدا دلت را دعا کند
3. مارو نمی بینی خیلی خوشحالی آره ؟ خدا مارو هم خوشحال کنه
ینی آدم میخوادا کسی اسمش قوچ علی باشه و ...
یا اَبتا !
دیدی که آخر خنجر شمر چه کرد . . .

::: سلام به رسم ادب و به رسم وفا :::

ما این صفر چه کرده که دم به دیقه تمام حرفشان این است صدقه صدقه صدقه ..

و عجب داستانی ست این صدقه در این روزها ...

راستی از عشق چه خبر؟ حالش خوب است؟ دماغش چاق است؟ لیلی و مجنون هنوز افسانه اند؟

هنوز هم میخواهید یکی را عاشق صدا زنید میگویید مجنون؟

میگن هر وقت احساس کردین عشق در قلبتان رفته برید دوشی بگیرید دوش آب سردی، یا کمی قدم بزنید و سعی کنید زیر کفش هایتان برگ های خشک و زرد باشد ...

من به شما میگویم هر گاه فکر کردید عاشق شده اید این مداحی حاج محمود که درباره بی بی زینب و داداشش همون که میگه عشق من ....

یکبار فقط یکبار گوش دهید ...

چقدر خوشم اومد از این جمله آغازتون:
دلا خو کن به ....
ایول ایول

منتظر حضورتون هستم

مـ ـا هـ ـمـ ـه بـ ـی غـ ـیـ ـرتـ ـیـ ـم آیـ ـیـ ـنـ ـه در کـ ـربـ ـلـ ـاسـ ـت
۱۹ دی ۹۰ ، ۰۴:۱۱ پابرهنگان
بنده از اون دست افرادی هستم که قائل بر این نظریه هستم که این مدرنیته لامصب و جبر عنکبوتی تکنیک، این قدر انسان و زندگی اون رو می لولد و می تند که در نهایت انسان از دست اون فرار می کنه و به دل سنت و طبیعت پناه می بره.
۲۱ دی ۹۰ ، ۱۲:۱۲ یک نگاه یک لبخند
یک زمانی اینجا دوستی داشتیم به اسم حباب
سلام

عشق : دختر مش ممد ، سر جردن...........

شما دعوتید که بخوانید

اما با کمی تأمل

شاید...........
هی م-یان هی م-رن
ایششششششششششششششششش
۰۸ بهمن ۹۰ ، ۱۴:۴۱ یک آدم معمولی
برای دوباره رونق گرفتن اینجا باید رفت سراغ هادی یا جیمیل؟ یا خون یک عدد قوچ علی را ریخت؟ :)
امام صادق - علیه السّلام - فرمود: قرآن عهدنامه خدا به سوی خلقش است، پس سزاوار است که مسلمان به عهدنامه خدا نگاه کند ...
می خواهم لااقل برای یک بار هم که شده دستور العمل و عهد نامه ام با خدا را بخوانم ! که بدانم از خودم ... لااقل کمی ...
قرآن را باز می کنم
این بار فقط به زبان مادری و چشم دل ... می خواهم واژه واژه اش را نفس بکشم
فرصت کم است
تا شب امتحان وقتی نمانده ...
اگر برای رفوزه شدن در دنیا نیامده اید شما هم آستین همت بالا بزنید تا هر ماه فقط ترجمه ی یک جز از قرآن را با هم بخوانیم و بیاموزیم هر آن چه باید را...
از 15 بهمن تا 15 اسفند ، یک ماه تمام فرصت داری فقط ترجمه ی یک جز از کلام الله را بخوانی و ره توشه ی سفر برداری برای زندگیت
سعادتی ست اگر همراه شوی و دیگران را هم همراه کنی
چشم به راهیم...
سلام.به نظر م دل آدم اگه پاک باشه و هیچ کس رو جز خدا مونس خودش ندونه به راختی میتونه هرکار یکه بخواد بکنه.
حالا هرچی باشه
آمدم حرفم را رسما پس بگیرم !
این چند روزی که جیمیل باز نمی شود از لطف بعضی ها ،
نه تنها فقط دیوانه نشدم که ...
مرزش را هم رد کردم !
.
در حد مرگ شرمنده ی کارهای خلق ا... شدم !
.
.
.
با این وجود
بی خیالی طی می کنیم اخوی !
خب حالا واسه چی نمی نویسین؟!
5. سخت این است که نتوانی حرف بزنی، درست مثل من که یکی سوالی پرسید و نتوانستم جوابش را بدهم، برای همین آمدم تا از دوستان کمک بگیرم...اگر لطف کنید و به وبم بیایید و پاسخ هایتان را بنویسید بسیار ممنون میشوم...
اما،
تو آسمونا دنبال آقای زهیر می گشتیم!!! تو نظرات وبلاگ شما پیداش کردیم!!!
بابا اخوی! مخاطبم حاج زهیره ها...
چرا نظر دهی کامنت هاتون رو بستین؟؟؟!!!
باز باشه، ماهم یه التماس دعا بگیم، بد نیس ها!!!
شما هم یه سر به وب ما بزنید، خالی از لطف نیس...
سلام مهدی جان علی هستم خوشحال میشم تبادل لینک داشته باشیم من تازه وبلاگ را شروع کردم
لینکت کردم کوچولو نمی دونم چرا وقتی یادت میفتم یاد زیر زمین اون خوابگاه پشت مدرسه و سید مجتبی و ........................ میفتم یادش بخیر
سلام
من گاهی به خودم میگم، دکمه احساست رو خاموش کن !!
اما هیچوقت دستم رو سمت دکمه هم نمیبرم چه برسه به اینکه خاموشش کنم،
هنوز نمیدونم چرا
1و2و3 حس آشنایی داره ،آشنا و سنگین!
4_ اوهوم...خیلی خنده داره ،اینقدر که آخرش از خنده به گریه بیفتی...آرزوی دیرینه ی منم هست (چه خنده دار باشه چه گریه دار) دوست دارم اتفاق بیفته
دلتون دعا شدن خواست.
6_ خدایا خدایی کن و خدایی دریابش.
آمین
منم دلم دعا شدن میخواد.دریغ نفرمایید.
۱۹ اسفند ۹۰ ، ۰۹:۴۷ زهره سعادتمند
چی شد پــَــ ؟؟
اگه میدونستیم زن بگیرید اینجوری میشید نمیذاشتیم زن بگیرید!!
حباب!اشتباهی آیدیتو از تو مسنجر حذف کردم!ادم کن!
آمدیم
نبودید
رفتیم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی