تن‌ها

بسم‌الله| هنوز به ماه نرسیده بود روزهای با هم بودنمان. ایستادم کنارت. گفتم «چرا تن‌ها؟». آستین‌هایم را زدم بالا و دست‌هایم را گذاشتم روی‌ ظرف‌های نشسته. یاد بچه‌گی‌هایمان افتادی. گفتی «آن‌روز توی حیاط خانه‌تان خیلی تلاش کردی حباب درست کردن را یادم بدهی. یادت هست؟» گفتم « یادم هست دوست داشتم برسانمشان به ماه». با انگشت‌های کفی‌ات حلقه‌ای درست کردی و نفس کشیدی تویش. حباب رنگی با نفس‌هایت بزرگ شد و رفت بالا. نشست کنار قرآن روی طاقچه.
هنوز به ماه نرسیده بود روزهای با هم بودنمان که حباب تو رسید به آسمان. به ماه.

35 |شباهت

پنجشنبه, ۲ شهریور ۱۳۹۱، ۰۹:۰۱ ب.ظ
ساختمان‌هایی را که همه‌ سفیدند و قهوه‌ای رد می‌کند. دستی تکان می‌دهد برای نگهبانی که مثل همه‌ی نگهبان‌های دیگر لم داده جلو تلوزیون. نگهبان با لبخندی تکراری جوابش می‌دهد و او وارد حیاط مجتمعی می‌شود که مو نمی‌زند با مجتمع‌های دیگر. کمی از هوای گرفته‌ی غروب را نفس می‌کشد و خیره می‌شود به پنجره‌هایی که همه مثل هم‌اند.
آسان‌سور دوباره خراب است. از پله‌هایی که همه‌ مثل هم‌اند شش طبقه‌‌ی یک شکل را بالا می‌رود. کلید را توی قفل دری که مثل درهای دیگر است می‌چرخاند. در رو به واحدی شبیه به واحدها‌ی دیگر باز می‌شود.
کسی جلو می‌‌آید. سلام می‌کند، پلاستیک خرید‌ها را از او می‌گیرد و بعد کمی لبخند... 
لبخندی که شبیهی برایش نیست.




موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۰۶/۰۲
مهدی شریفی

نظرات  (۴)

آدم‌هایی که یک شکل‌اند، همه بدن‌ها سرد است، قلب‌هایشان آبی است، رنگ صورتشان مثل گچ سفید شده است. مثل گچ‌‌های آپارتمان نه، مثل گچ‌هایی که یک نفر احمق به قلبش می‌زند تا شاید سیاهی گناه از رویش محو شود...
در این میان یک قلب قرمز است و شبیهی برایش نیست.
همان‌جا روبه‌روی ایستگاه اتوبوس مجتمع ایستاده است با یک شاخه گلی که فقط ساقه‌اش سالم مانده است...
روبروی ایستگاه شده است موزه مردمی که قلبشان آبی گچی شده است برای دیدن یک قلب عجیب قرمز رنگ می‌آیند و می‌روند... قیمت بازدید از موزه یک سیلی است.
یک سیلی به قلبی که واقعا سفید است و ذره‌ای از گچ رویش نیست.



قلب قرمز تمام شده روزگارش! پیدا شدنی نیست
سلام/
اون پست داستان بود بابا!!!
خوبه نوشتم!!!
به خودت نگیر!
میسازیم...
با دستگاه آدم‌ساز...



آدم زیاده. آدم قلب‌دار نیست
زیبا بود




ممنون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی