تن‌ها

بسم‌الله| هنوز به ماه نرسیده بود روزهای با هم بودنمان. ایستادم کنارت. گفتم «چرا تن‌ها؟». آستین‌هایم را زدم بالا و دست‌هایم را گذاشتم روی‌ ظرف‌های نشسته. یاد بچه‌گی‌هایمان افتادی. گفتی «آن‌روز توی حیاط خانه‌تان خیلی تلاش کردی حباب درست کردن را یادم بدهی. یادت هست؟» گفتم « یادم هست دوست داشتم برسانمشان به ماه». با انگشت‌های کفی‌ات حلقه‌ای درست کردی و نفس کشیدی تویش. حباب رنگی با نفس‌هایت بزرگ شد و رفت بالا. نشست کنار قرآن روی طاقچه.
هنوز به ماه نرسیده بود روزهای با هم بودنمان که حباب تو رسید به آسمان. به ماه.

81 |اگرآن‌ چهارخط‌ را...

دوشنبه, ۴ آذر ۱۳۹۲، ۰۲:۳۰ ب.ظ
صبح تلوزیون را روشن می‌کنم، عروسی گرفته‌اند که «دولت تدبیر با تدبیر همه‌چیز را بعد از ده سال تمام کرد» و «آی چه کاری کرد!» و «جشن بگیریم» و ...
شب گوشی‌ام را روشن می‌کنم، پیام می‌آید که «ای ایل‌چی کبیر بخواب که روحانی و ظریف بیدارند» و «ترکمن‌چای شماره 2 شده» و «وا اسلاما» و «فرش زیر پای‌مان را هم دادند رفت» و «عزا بگیریم» و ...
و باز عده‌ای خود را «مختار» مختارنامه می‌دانند و آن یکی‌ها را «سلیمان‌بن‌صرد» و آن می‌زند توی سر این و این توی سر آن ...
و هیچ‌کس هم این میان آن چهار خط حکیمانه را نمی‌خواند که «تشکر می‌کند» از آن‌چه «مرقوم شده» و دارد حواس همه را جمع می‌کند به «اقدامات هوشمندانه‌ی بعدی» و «ان‌شاء‌الله» و «ایستادگی»‌های آینده. 
خودمانیم و خودمان!
تحلیل می‌تراشیم و فرو می‌کنیم به دیواره‌های محکم ادعاهای‌مان تا قله‌های خودحق‌پنداری‌های کاذب‌مان را فتح کنیم!!
اگر خوانده بودیم آن‌ چهار خط را، بعد از این توافق نه «جشن» می‌گرفتیم نه «عزا».
بعضی‌وقت‌ها که «سیاست» و «دین» و «مقاومت» و حتا «خیانت» را به‌اندازه‌ی دعواهای کودکانه بر سر تصاحبِ سرسره‌هایِ بوستان‌هایِ پردیسانِ قم می‌آوریم پایین، دلم می‌خواهد روی همه‌ اسید بریزم که نباشیم. 
می‌گویند اسید همه‌چیز را بخار می‌کند.
جوری که انگار هیچ‌وقت نبوده‌اند!

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۹/۰۴
مهدی شریفی

نظرات  (۴۱)

۰۴ آذر ۹۲ ، ۱۶:۲۸ بے بازگشتــــ ...
بعضی وقتا از این ور بوم می افتیم و گاهی از آن ور ....
خدا عاقبتمان را بخیر بگذراند

پاسخ:
پاسخ: خیلی وقت‌ها از این‌ور و آن‌ور می‌افتیم. حتا در فکر کردن‌های‌مان..
آن چهـار خط اصلا جهت می دهد به مردمـ .. تعادل را برقرار می کند بین شان .. اگر فقط بخوانیمش .. درست بخوانیمش ..

پاسخ:
پاسخ: اگر...
۰۴ آذر ۹۲ ، ۱۶:۵۶ خارج ازچارچوب
یا صفریم یا صد.
یا باید از رو تنفر فحش و لعن کنیم یا از خوشحالی ذوق مرگ بشیم!
حد وسط معنا نداره

پاسخ:
پاسخ: در حالی‌که به قدر 99 تا بینش فاصله‌ست ...
۰۴ آذر ۹۲ ، ۱۷:۳۰ جایی میان ابرها
خدا حفظ کند دلخوشیمان را.رهبر با بصیرت و هوشمند و دوست داشتنی مان را...

پاسخ:
پاسخ: .. و ما هم‌چنان عذابش بدهیم با این کج‌فهمی‌‌های‌مان!!
اصن من تا یه مدت یقین داشتم که تفکر بسیجی ینی تفکر صفر و صدی!
ولی خب الحمدلله یه چن‌تا بسیجی خوب‌م دیدیم و نظرمون عوض شد!!!!

پاسخ:
پاسخ: اصولا شما قبل این‌که درباره‌ی بسیجی جماعت فکر و خیال کنی اون گوشیت رو بده تعمیر کارت دارم. حوصله پیداکردنت تو نت رو هم ندارم. می‌دونی که بسیجی‌ها مقید به استفاده نکردن از بعضی‌چیزا هستن و نمی‌تونن بیان تو نت پیشت!
۰۴ آذر ۹۲ ، ۲۰:۳۹ خانم معلم
سلام

امروز با همسر جانمان صحبت بر سر این بغل کردن سفت وسخت جان کری واشتون بود ، گفتند : مطمئنا هر چه هست ، یک تنفسی گرفتیم برای بلند شدن بعدی ! ...

از آقا جلوتر نمی افتیم ...

پاسخ:
پاسخ: اتفاقا دیشب‌ هم ما چنین بحث مشابهی رو در منزل داشتیم، طرف مقابل‌م (!!) با غضب خیره شد به من گفت: «حالا تو چرا خوش‌حالی!؟!!»

ان‌شالله


حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای، توافق هسته‌ای بین ایران و گروه «۵+۱» در «ژنو» را تبریک گفته و آن را برگ زرینی در پرونده پیروزی‌های درخشان ایران دانست.
به گزارش فارس، در این بیانیه آمده است: دستاوردی که ایران با امضای این توافقنامه به ثمر نشاند، در واقع پیروزی همه ملت‌های منطقه و شکست دشمنان و بدخواهان آن است و این پیروزی گامی است که گام‌های بعدی را به دنبال خواهد داشت.

حالا یه شیرینی به ما بدی بابت این پیروزی (به تعبیر حزب‌الله) راه دوری نمیره

پاسخ:
پاسخ: خب منتظرم جنس شیرینی‌ش رو انتخاب کنی که «ان‌شالله» بعد از «گام‌های هوش‌مندانه‌ی بعدی» که ظریف و دوستان برداشتن و نشون دادن تا آخر «ایستادن» همه با هم جشن مفصل بگیریم و شده حتا بریزیم توی خیابون تا چند روز و کلا خوش‌حال باشیم!
حالا انتخاب کن شیرینی رو

۰۴ آذر ۹۲ ، ۲۲:۳۱ ح‌س‌ی‌ن
یعنی حوصلم داره سر می‌ره!
خیلی زیاد...
واقعا این جملات رو چه جوریه میشه توجیه کرد:
...
مرگ بر ژنو!

مرگ بر کسی که قطع نامه را نوشت

مرگ بر شکستن غرور

مرگ بر دروغ

مرگ بر عبور بی صدا از سلاله های نور

مرگ بر ریا

مرگ بر فریب

مرگ بر چراغ سبزهای قوم کدخدا

مرگ بر گذشتن از شهید

مرگ بر کسی که خون ندید

مرگ بر کثافت و پلیدی و رذالت یزید

مرگ بر توافق سیاه

مرگ بر ننگ تا ابد به پا
http://nedayehaghighat.blogfa.com/post-151.aspx

پاسخ:
پاسخ: یاد قضیه‌ی مهر پرت کردن به لاریجانی افتادم...
بعید می دونم آقا راضی باشه به این نگاه تند...
آقا این اسیدپاشی رو شدیدن هستم! الان با خوندن این پست شما اشتیاقم خیلی بیشتر هم شد! هروقت در مرحله ی اقدام قرار گرفتید دو سه روز قبلش به ما خبر بدید که بلیط رفت و برگشت گیرمون بیاد. الان اینقده .... وااایی بیخیال! گفتنش فقط مایه ی بیشتر و بیشتر تر حرص خوردنه!!

پاسخ:
پاسخ: خب شاید اولین‌نفر خودم رو بخار کردم و دیگه نوبت به بقیه نرسید
این قطعا درسته که همه باید گوش به فرمان آقا باشیم و ایشون هرجوری حرکت کردند همون طوری حرکت بکنیم ایشون تشکر کردند و تبریک گفتند ما هم می بایستی کاسه ی داغ تر از آش نباشیم و شلوغ و هیاهو نکنیم اما من مطمئنم آقا هیچ وقت نمی خوان که ما چشممون رو به واقعیت ببندیم و از نقد سالم و منصفانه و ایجاد چشم انداز های متناسب با افق نظاممون دست برداریم.

پاسخ:
پاسخ: قطعا. و شاید نقد منصافانه به اقدام فعلی همین باشه که اولاً چرا این‌همه های و هوی راه انداختین، دوماً این که خیلی خوش‌بین نباشید و این خوش‌بینی باعث نشه امتیازهایی رو در آینده بندید که به ضرر ملت تموم بشه و ....
که نقد قطعاً وارده
۰۵ آذر ۹۲ ، ۰۸:۳۱ سرباز شهاب
آخه خدایی ظاهرش سوز داره.این همه زحمت که آخرش نه توسعه داشته باشه نه بیشتر از پنج درصد بشه.
امیدوارم باطنش اینقدر درد نداشته باشه

پاسخ:
پاسخ: خب اگه به عمقش نگاه کنی هنوز اتفاق غیرقابل جبران ترکمان‌چای گونه‌ای نیفتاده.
شاید این‌طور بهتره که بگیم: برای شش ماه نه چیز خاصی گرفتیم از غرب، نه چیز خیلی خاصی دادیم به غرب. مهم آینده‌ست و باید حواس‌مون به آینده باشه.
اصلا این دعوا ها خوب نیست . آخه جالبه خیلی ها هنوز متن توافق نامه رو هم نخوندن و دارن اظهار نظر میکنن :) اسید باید پاشید تو صورت اینا :))
میگم خدا مارو شناخت و اسید رو از ما دور کرد :))

پاسخ:
پاسخ: درست مثل من که هنوز از نزدیک اسید ندیدم و این‌جوری دارم درباره‌ش اظهارنظر می‌کنم!!
نیازی نیست مثل من خبرنگار باشی تا بفهمی تمام عجله تیم ظریف برای متقاعد کردن مذاکره کنندگان بر سر حقوق هسته‌ای ما به این دلیل بود که کارنامه صدر روزه شدن دولت تدبیر و امید را به مردم درخشان نشان دهد تا میخ هشت ساله‌اش را محکم بکوبد. وگرنه که اکثر صاحب نظران علوم هسته‌ای خوب می‌دانند که با این تفاهم نامه سر چه چیزهای گرانبهایی معامله کردیم.
ظریف عجله کرد... این رو من نمیگم. اکثر سیاستمداران میانه گرای ما هم میگن. چه نیازی بود برای حقوقی که سال‌ها حاضر نشدیم یک میلیمترش رو معاوضه کنیم این همه عجله به خرج بدیم تا فقط تحریم‌ها بیشتر نشن
همه امید دانشمندان هسته‌ای ما امروز بر سر شش ماهه بودن توافقات است وگرنه که...
حرف زیاده
بگذریم...

پاسخ:
پاسخ: من به همون اندازه که «عزا» گرفتن رو بدبینی شدید می‌دونم، مثل شما معتقدم این «جشن‌» گرفتن‌ها بچه‌بازی رسانه‌ای و تبلیغاتی بوده.
و به‌نظرم حتا اگه مثل شما خبرنگار هم نباشیم‌، پر واضحه که هیچ چیز با ارزش خاصی از این توافق نصیب ما نشده و این «عجله» که شما ازش یاد کردید و استفاده‌های تبلیغاتی دولت فعلی از این مساله (که ظاهرا توی حل خیلی مسائل ناکام بوده) قابل ردیابی و تحلیل درستیه.
اما با همه‌ی این حرف‌ها نباید چنین احساسی کرد و القاء کرد که الان «همه‌چیز از دست رفته»
این نگاه نه خیلی منصافانه است نه درست.
چقدر خوب ..بود..
مثل بخیه زدن..
قلمتون پربرکت

پاسخ:
پاسخ: زنده باشید.
متشکر
شنیدید می گن جفتش دوتاست

اینجا هم خوشگل بودن بدوتاست

یه خوشگلی معنوی داریم که نه تنها آسیب زا نیست بلکه خیلی هم خوب

یه خوشگلی هم داریم که فک می کنیم خوشگلی هست ولی در حقیقت جز پلیدی نیست فک کنم مشخص باشه

چادر در عین اینکه خوشگل هست و خوشگل شدن جامعه و انسانیت رو به دنبال میاره، این خاصیت رو هم داره که از مورد نظر واقع شدن موضوعش توسط پلیدی هم جلوگیری کنه

هی می خوام این رو ننویسم نمی ذارید دیگه

شماها این شعر رو شنیدید؟

کلاغه میگه قار قار

ننش میگه زهر مار

باباش میگه ولش کن

چادر سیاه سرش کن

از خونه بیرونش کن!!!!!

فکر می کنید انگیزه شاعر این شعر چی بوده؟

زهر مار

کلاغ

ولش کن

بیرونش کن

چادر سیاه سرش کن !

می خوایم به دخترای جهان بگیم چادر زیباست ، قشنگه ، خوشگله ، خوشگلی ها رو می پوشوه و خوشگلی می آفرینه

اصلن آفریدن کار او هایی هست که به آفریدگار اعتقاد دارن و سعی می کنن چو او شوند

عشق و عاشقی هم هست بین ریش دارها اما نه از نوع خیابونیش این رو بخونید +

پاسخ:
پاسخ: در خانه‌ی خودتان جواب نوشتم.
چقد شما خشنی
حالا چرا اسید ؟
از اون کلمه هایی که وقتی می شنومش تنم کهیر میزنه
یه خصیصه ی مدیرهای ما یان هستش اگه بدونن برای همیشه روی این میز می شن دیگه هیچ انگیزه ای برای کار کردن ندارن!

پاسخ:
پاسخ: همه پتانسیل خشونت دارن.
فقط کافیه فضای بروز استعدادهاشون ایجاد بشه.
خب من یه سوال می پرسم مردانه جواب بدید :

نفس چادر به تنهایی ، مفهوم چادر منظورم هست

خوشگل یا زشت ؟

جزء کدومیک از این دو مقوله می باشد آیا ؟

پاسخ:
پاسخ: سلیقه من شاید بگه اصلا قشنگ نیست. سلیقه شما شاید بگه قشنگه، سلیقه دخترا هم این وسط ممکنه بگه خوشگله یا زشت..

اتفاقا ایراد منم دقیقا به همین بخش از نگاه شماست:
مهم این نیست که چادر قشنگ باشه یا نه. چه این چندمتر پارچه قشنگ باشه چه نه، قرار نیست کسی رو قشنگ کنه. قرار نیست به سر گذاشته بشه برای قشنگ دیده شدن دخترها و خانم ها.
یعنی باید به فلسفه چادر دقت کنیم تا راه گم نشه.
برای چی حضرت زهرا (س) چادر سر می گذاشتند؟ چون لباسی بود برای پوشاننده بودن. نه برای زیبا دیده شدن توسط دیگران.
اگه امروز به دخترا سفارش می شه چادر بذارن، باید همراهش این بینش بهشون القاء بشه که شما قرار نیست توی خیابون «خوشگل دیده بشید»
قراره خوشگلیای ظاهریتون مخفی باشه تا کسی رو جلب نکنه.
(حالا گیرم اون دیگران پسرای هرزه باشند یا پسرای مذهبی)

فکر می کنم دیدگاهی مشابه (یا دست کم نزدیک) به دیدگاه شماست که از سر دلسوزی میاد مدل های چادر های زینتی رو به بازار عرضه می کنه. چادرایی که شیک هستند، دختر خانم ها رو زیبا نشون می ده و ....
اما اگه دیدگاهمون نسبت به چادر این باشه که «قراره خوشگلی رو به طور کامل بپوشونه» هیچ وقت مدل جذاب برای چادر توی بازار عرضه نمیشه!
کاشکی دست دولت برای مذاکره انقدر خالی نبود ...

پاسخ:
پاسخ: خالی از چی؟
روند فعالیت هسته ای در سال های گذشته طوری بوده که ایران آنقدر دست پر باشد که به راحتی بتواند بازی را بیندازد توی زمین غرب. اینطور نیست؟ یادت نیست تا چند سال قبل صحبت از غنی سازی 20 درصد برای ایران ارزو بوده و حالا هر حجمی که بخواد می تونه 20 درصد داشته باشه؟
حمایت صدا و سیما و مجلس و مردم و (ضمنی) رهبری هم که پشت شان بوده.
پس یعنی چی «کاشکی خالی نبود...؟»
" آنجایى کشورها ضربه میخورند، شکست میخورند که مردمشان در صحنه نباشند یا وحدت عمل نداشته باشند. " الزامات اخلاقى، یعنى ما در درون خودمان اخلاقیّات نیکوى اسلامى را پرورش بدهیم؛ از جمله‌ى این اخلاقیّات صبر است، از جمله‌ى این اخلاقیّات گذشت است، از جمله‌ى این اخلاقیّات حلم و ظرفیّت داشتن و جنبه داشتن است، " ۱۳۹۲/۰۸/۲۹

پاسخ:
پاسخ: شاید بتوان این طور گفت که:
احساس ولایت مدار بودن خیلی مرتبه اش با ولایت مدار بودن فرق دارد!
ما رو باش رو دیوار کی داریم یادگاری می‌نویسیم!

پاسخ:
پاسخ: مطمئن‌ باش رو خوب دیوار نوشتی. نگه می‌داره
به اون آقایون بگو بینِ عبّاس و بی‌بی‌سی یکی‌رو انتخاب کنن. حافظِ امنیّتِ ملّی برای من، امثالِ عبّاسه. اگه امنیّتِ ملّیِ اونارو بی‌بی‌سی تعیین می‌کنه، هرکی رویّه‌ی خودشو بچسبه، والسّلام.

|از فیلمِ «آژانسِ شیشه‌ای»؛ نوشته و ساخته‌ی «ابراهیم حاتمی‌کیا»|

پاسخ:
پاسخ: الان برای اولین‌بار از این دیالوگ یه چیزی برداشت کردم که قبلش (اون هفت هشت باری که دیده بودم فیلمو) برداشت نکرده بودم.
خوب بود
۰۷ آذر ۹۲ ، ۱۲:۱۷ محمد مهدی
این همه ساعت ۱۲شب، ساعت ۱۲ شب می کردی همین بود؟ واقعن که...

پاسخ:
پاسخ: صحبت ساعت 12 رو مطمئنی که نخوندم؟؟
خوندم و نتیجه رو در اسرع وقت (که برگشتم قم) بهت می‌گم.
عجول!
یه عمر فندقای منو احتکار کردی هیچی بهت نگفتم. حالا یه 24 ساعت نتونستم جواب بدم داری فندقای نخورده رو از منتها الیه حلقم می‌کشی بیرون!
عجول

(خوشت اومد؟)
۰۷ آذر ۹۲ ، ۱۲:۴۸ جای خالی یوسف
همه حرفا درست اما باید یاداوری کنم که این چهار خط، جواب نامه آقا به نامه روحانی بود نه تایید صرف.
باید نامه رو دوباره خوند

پاسخ:
پاسخ: من هم به هیچ‌وجه تایید صرف نخوندم این نامه رو.
فکر می‌کنم نوشته‌های من رو خوب نخونده باشید.
عجب..

پاسخ:
پاسخ: به جمالت
خواستی نوع شیرینی رو انتخاب کنم تا بعد از گام نهایی جشن بگیری، اون چیزی که تو بهش فکر میکنی اینقدر بزرگ نیست که به ذهن بقیه نرسه، اما

کسی که روی تشک داره کشتی میگیره همیشه میدونه که اگر پیروز بشه بهش میگن مربی‌ت خوب بوده، و اگر شکست بخوره بهش میگن خائن!

اگر یه امتیاز بگیره بهش میگن چرا دو تا نگرفتی و اگر دو امتیاز بگیره میگن چرا سه تا نگرفتی؟

اگر بدون امتیاز تموم بشه، (نمیگن دو ساعت کشتی گرفتی دستت درد نکنه،) بهش میخندن که هیچ دستاوردی نداشتی و میزنن توی سرش که چرا ما رو کوچیک کردی؟

ما شیرینی نخواستیم از شما

پاسخ:
پاسخ: خب هر کی این کارو می‌کنه خیلی کار بدی می‌کنه!
ارتباطش به صحبت من و تو؟!
اینکه خیلی‌ها ممکنه این جور بی‌انصافانه درباره‌ی یک کشتی‌گیر قضاوت کنند دلیل می‌شه هر کسی مذاکره رو نقد کنه اینجور باشه؟
به نظرت این روش بحث و گفت‌وگو درباره‌ِ مسائل، یه جور فرار از واقعیت نیست؟
میل خودت.
من حاضرم برات شیرینی بگیریم در هر صورت
لایک به کامنت فوقانی!

پاسخ:
پاسخ: و قابل توجه شما که لایک دادی به کامنت بالایی!
خوبه که اخبار تحریم‌های جدید رو هم برانداز بکنی و ببینی شاید این وسط حداقل یه عده وقتی می‌گن توافق ژنو جشن‌گرفتن نداره، شاید منصفانه قضیه رو دیده و رصد کرده باشند!
من فکر می کنم در این پیروزی نسبی که نصیب ما شد مقاومت دولت و تیم مذاکره کننده قبلی هم موثر بوده است. در تعیین سطح توقعات طرف مقابل. و افزایش محدوده چانه زنی ما.

پاسخ:
پاسخ: من در این مقوله ذره‌ای شک ندارم. (البته اگه به حامیان چشم و گوش بسته‌ی دولت کنونی بر نخوره)
تیم مذاکره‌ی کننده‌ی قبلی،‌ و مجموعه‌ی پیشرفت‌های هسته‌ای در سال‌های گذشته، خیلی روی مذاکرات فعلی سایه انداخته و سطح مذاکرات و خواسته‌های طرفین رو تغییر داده!
۰۹ آذر ۹۲ ، ۱۲:۴۳ محمد مهدی
واعجباه!

پاسخ:
پاسخ: از خبر تحریم‌های جدید علیه ایران؟
سلام
خیلی موافقم با این یادداشت تون خیلی خوب بود
این فرهنگ شلوغ کاری و یا جشن یا عزا حقیقتا فرهنگ نامناسبی هست...
یاعلی

پاسخ:
پاسخ: سلام
ممنون.
موفق باشید ان‌شالله
۱۰ آذر ۹۲ ، ۱۶:۵۳ محمد مهدی
وااسلاماه...

پاسخ:
پاسخ: تازه فهمیدی چه کلاهی سرمون رفته... هه
نه خیر. ازین‌که بنده رو از هول حلیم انداختی داخل دیگ و خودت در رفتی!

پاسخ:
پاسخ: اتفاقا این قضیه خیلی هم force ماژور و از این حرف‌هاست و هی کارفرما داره بهم فشار میاره که پس چی شد!!
ولی من بس سرم شلوغ شده، نرسیدم اون بخشایی که لازمه رو جدا کنم برسونم بهت.
ولی ان‌شالله تا فردا دیگه بهت می‌دم.
بازم می‌گه به‌ت می‌دم. قرار شد قبل‌ش مفصل صحبت کنیم.

پاسخ:
پاسخ: من چرا ایمیلت رو ندارم؟؟
منتظرم. بفرست برام

۱۱ آذر ۹۲ ، ۱۷:۳۴ محمد مهدی
می بینم که... فردا هم در حال تموم شدنه..

پاسخ:
پاسخ: من چرا ایمیلت رو ندارم؟؟
منتظرم. بفرست برام
هشت دقیقه تا اتمامِ "فردا"

پاسخ:
پاسخ: من چرا ایمیلت رو ندارم؟؟
منتظرم. بفرست برام
الان پس‌فرداس..

پاسخ:
پاسخ: من چرا ایمیلت رو ندارم؟؟
منتظرم. بفرست برام
اسید آخرش خیلی ظالمانه بود:(

من از این میترسم که تا این حد ملت ما ...(استغفرالله)فرض شدن!

پاسخ:
پاسخ: البته خودم اولین نفر از ملت این نوشته هستم ها!
چیزی که بیش تر از همه در این چند مدت اذیت کننده است همین دعواهای بچه گانه سیاسی و جناحی است که با وجود تفاهم بر اصول به خاطر این که این رای نیاورد یا این که فکر می کنیم از صحنه سیاست دور شده ایم سیاسیت و دین و مقاومت و خیانت را بازیچه قرار می دهیم.
به قول روحانی بگذاریم آشتی جای غم دوستی جای دشمنی بنشیند و سینه ها از کینه ها خالی شود. البته در مقام عمل خیلی شاهد عمل به این سخن نبودیم.
اما چه بگویم از سخنان سخیفانه و بچگانه همین قهرمان هسته ای(ظریف) در دانشگاه تهران خطاب به نماینده بسیج دانشجویی که فقط چند سوال منطقی در چارچوب توافق ژنو داشت و با این پاسخ که ما داریم پول هایی که دولت تحت حمایت شما در اختیار غربی ها گذاشت را پس میگیریم و چندین و چند باری که منتقدان را تند رو و افراطی خواند..
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13920912001242

پاسخ:
پاسخ: من به عنوان یه ایرانی که داره تو زمان دولت یازدهم زندگی می‌کنه، خیلی دلم می‌خواد اسیر موج‌ها نباشم
ولی هر چی داریم جلوتر می‌ریم، روزنه‌های کم امیدی که می‌شه به دولت تدبیر و امید (!!) داشت داره برام بسته می‌شه.
اوا این برداشت خوبی نبود که شما داشتیدا!

ملت منظورم عامه مردمی بودن که از راه یه کلاغ چهل کلاغ و دیدن قیمت نزولی طلا و چی و چی دیگه عقل از کفشون رفته!

شما استاد مایید!
اگه جزو ایم عامه بودید که همچین پستی از شما بعید بود!

پاسخ:
پاسخ: بزرگوارید و زنده باشید.
اون که گفتم رو واقعا اعتقاد دارم. همه‌ی ما جاهای زیادی می‌لنگیم. از اون باب عرض کردم
چرا حسن صنوبری برای شما کامنت نمیذاره؟

پاسخ:
پاسخ: البته این سوال رو باید از اون کسی که «کامنت نمی‌ذاره پرسید» نه اون کسی که «براش کامنت نمی‌ذارن»
ولی من فکر می‌کنم استاد صنوبری وقت گران‌بهاشون اجازه نمی‌ده به ما کوچولو‌ها سر بزنه و لذاست که افتخار نمی‌ده.
۱۶ دی ۹۲ ، ۱۹:۳۷ مَـ ه جَبیـטּ
پریوز یه حرفایی شنیدم که نتونستم جواب بدم ..

دارم فکر میکنم کجای این بازی َ م ..
۱۵ بهمن ۹۲ ، ۱۵:۰۳ سرباز شهاب
آقا خدا قوت! استاد حسابی سرت شلوغه ها.بیا اینجا هم یه نورافشانی بکن.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی