تن‌ها

بسم‌الله| هنوز به ماه نرسیده بود روزهای با هم بودنمان. ایستادم کنارت. گفتم «چرا تن‌ها؟». آستین‌هایم را زدم بالا و دست‌هایم را گذاشتم روی‌ ظرف‌های نشسته. یاد بچه‌گی‌هایمان افتادی. گفتی «آن‌روز توی حیاط خانه‌تان خیلی تلاش کردی حباب درست کردن را یادم بدهی. یادت هست؟» گفتم « یادم هست دوست داشتم برسانمشان به ماه». با انگشت‌های کفی‌ات حلقه‌ای درست کردی و نفس کشیدی تویش. حباب رنگی با نفس‌هایت بزرگ شد و رفت بالا. نشست کنار قرآن روی طاقچه.
هنوز به ماه نرسیده بود روزهای با هم بودنمان که حباب تو رسید به آسمان. به ماه.

82 | نگاره (5)

سه شنبه, ۱۹ آذر ۱۳۹۲، ۰۹:۰۸ ب.ظ

 

نگاره 5

آدم‌ها و آسمان ... 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۹/۱۹
مهدی شریفی

نظرات  (۲۸)

سلام
خوبی؟
من بدون این که وارد وبلاگ شما بشوم به شما و صدها وبلاگ دیگه دارم به سرعت نظر میدم با روشی کاملا جدید

دوست داری آمار بازدید (بازدید نه .... بازدید کننده واقعی) و نظرات وبلاگت به طور واقعی به صورت وحشتناکی بالا بره
روشی جدید و کاملا واقعی بدون هیچ گونه تقلب که باعث افزایش آمار بازدید و نظرات وبلاگ یا سایت شما میشود

در هر ساعت 500 بازدید کننده واقعی از وبلاگ خود داشته باشید

حتما یه نگاهی بکن چون روشی متفاوت و کاملا جدید هستش و ضرر نخواهی کرد
حتما با نظراتتون ما رو در ارائه بهتر خدمات یاری کنید
منتظرم حضورت هستم
سلام
تصویر واسه من نشون داده نمیشه :(

پاسخ:
پاسخ: سلام
الان با پرشین گیگ آپلود کردم. نگاه کن ببین درست شد؟
۱۹ آذر ۹۲ ، ۲۲:۴۰ نسرین حیایی تهرانی
چرا نمی فهمم منظور این تصویر را؟

پاسخ:
پاسخ:
به جمله ای که پایینش نوشتم ربط داره
بازم نگاش کنید!!!
بح بح!
چه نگاره ی پر محتوایی :دی

دلتنگیم
:)

پاسخ:
پاسخ: خدا باعث و بانیش رو حفظ کنه برام!:))
۲۰ آذر ۹۲ ، ۱۳:۲۴ زهره سعادتمند
من واقعا هربار نگاره هات رو می بینم، اصن از خودم بدم میاد!
از بس که هیچی نمی فهمم!

میدونم! کلا بویی از هنر نبردم!

پاسخ:
پاسخ: نفرمایید
ظاهرا من بویی از هنر نبردم که بیان قلمم انقد نامفهومه!
شرایط سه گروه مختلف تو دنیاس
سه تا رابطه متفاوت آدما با خدا...
گویاتر بنگار.

پاسخ:
پاسخ: :|
ای که الان نگاریدی یعنی چه؟ (با صدای مهران مدیری بخوانید!)

پاسخ:
پاسخ:
:|تر!
۲۰ آذر ۹۲ ، ۱۷:۵۷ پابرهنه.ر.م
باسلام

خدا حفظشان کند برای مولایشان انشالله.
برای منِ الهی شان
برای حضرت خورشید!

اول چند باری نگاره را زیر و رو کردم...
بعد سعی کردم هی بپرسم یعنی چه!
برخی هاش جملاتی به ذهنم آورد که خب ربط دادنشان در یک نگاره جور در نمیآمد بهم!

حالا اما با جواب کامنت های شما گویا فهمیدم، بجز آن دو آدمک کنار درخت!


تشکر کنید از ایشان.
ملتمس دعای خیرتان هستیم.

پاسخ:
پاسخ:
سلام . ممنون از اینهمه دعای خوب.
دسته سوم :آدمایی که فقط حواسشون به دنیای کوچیکشونه و یادشون میره خدا هست!
سلام . یه چیزی توی نگاره هاتون هست که آدمو به فکر میندازه . یه چیزی که خودش از جنس فکره . و البته با ذوق قاطی شده . این خیلی خوبش میکنه . مثلا همین که بقیه هی بپرسن این چیه ما نفهمیدیم ! یعنی همین که فهمش نیاز به تلاش داره مزیتشه ..
ترکیب سه گروه رو خوب به تصویر کشیدید البت .. داشتم به این فکر می کردم قبل و بالاتر از گروه اولی چه نگاه دیگه ای میتونه باشه آیا ؟...

پاسخ:
پاسخ: سلام. ممنون از برداشت ونظر پر انرژی تون...البته تلاش منم همینه که میگید ولی همینکه خیلیا نتونستن ارتباط برقرار کنن ینی موفق نبوده کار!
هرچی هست از جنس آرامشه...
ان شالله ان شالله :دی

استاد، ببخشید میشه نگاره درخواستی م داشته باشیم؟:دی

پاسخ:
پاسخ:
:)))نگاره درخواستی یکم هزینه ش بالا میشه هااا!
کلندهم به گفته مخاطبین خاص(!!) نگاره هامون گویا نیس داریم در نگارخونه مونو تخده میکنیم ...
سلام
ارتباط که نتونستم برقرار کنم هیچ ، تازه با خوندن نظرات فهمیدم اونا درخته و پایینش آدم ! بعدترش فهمیدم 3تا آدم نیستن 2 تا آدمه !!!

پاسخ:
پاسخ: سلام
بدا به حال نگارنده!
مخاطب خاص ت کیه؟ :|


حالا ما ارتباط میگیریم، شما برا ما درخواستی بکش :دی

پاسخ:
پاسخ: اونایی که تو خصوصی گفدن چه بی مفهوم!
:))
سلام مهربانان
هنوز در حال تفکرم!!اگر از اطلاعات خودم در مورد این نگاره بنویسم ظلمی در حق نگارنده کرده ام!اگر از تصویر بخواهم باید تفسیرشو بعهده ی خانم ماه بگذارم.
لاموثر فی الوجود الا الله
اسرابروزه

پاسخ:
پاسخ: :|کامنتهای دوستان راهنمای خوبی ن!
۲۲ آذر ۹۲ ، ۰۶:۳۱ جایی میان ابرها
به آسمان که رسیدند رو به ما گفتند
زمین چقدر حقیر است آی خاکی ها....

پاسخ:
پاسخ: خیییییلی ممنون واقعا به جا بود!
آری درست شد!
بین خودمون بمونه خیلی تمرکز کردم تا فهمیدم چی به چیه. ولی واقعا جالب بود. احسنتم! :)

از عینک دودی و ازین کلاه آفتابگیرها و اینا هم شاید میشد استفاده کرد!

پاسخ:
پاسخ: احسنت به نگاه شما!:)
الان که کامنتا رو خوندم دیدم باوجود همه تمرکزی که داشتم انگار خیی هم سردرنیاوردم. البته اصلا مهم نیست. مهم اینه که یه مفهوم قشنگ برداشت کردم. علم هرمونوتیک میگه که لزومی نداره برداشت مخاطب با برداشت صاحب اثر یکی باشه. نه؟ همینو میگه دیگه؟ بسکه اطلاعات عمومیم ضعیفه! اما شاید برداشت من واسه شما جالب باشه.
با توجه به تصویر و نوشته زیرش من این مفهومو دریافت کردم که همه آدم ها یه جوری دارن از خورشید رو میگیرن و شاید فرار میکنن. اون آدم اولی از سمت چپ بنظرم پشت یه دیوار وایساده که نور خورشید بهش نرسه بعدی دستش رو سایه بون کرده بقیه هم رفتن زیر سایه درخت. و تنها همین درخت ها و اون گل هایی که اون بالا دیده میشن قدر خورشیدو میدونن!
برداشتم خیلی پرت بود؟

پاسخ:
پاسخ: سلام
هدف من از گذاشتنه نگاره ها اینه که برداشت هایی جز هدف خودمو بخونم خیلی خوب بود این برداشت شما چیزی که اصلا به ذهن من نرسیده بود... فرار از خورشید!
خیییلی ممنون که برام وقت گذاشتید و برداشت قشنگتونو گذاشتید.
۲۲ آذر ۹۲ ، ۱۹:۳۳ خانم معلم
سلام به ماه عزیزم

اون بالا گل و پروانه است که مستقیم از خورشید نیرو میگیرند . کمی پایین تر با اینکه خورشید رو بالای سر دارند ولی مانع رسیدن خورشید میشن و کمی پایین تر بچه ای به مادرش پناه برده و دیگری به سایه های درخت ...

یعنی از مبدا جدا شدن ، یعنی اصل کاری رو ندیدن ، یعنی دیگری رو پرستیدن ...

کشته مرده ی این آدم کشیدنتم که خاص خودته ...

به این شوی ات بگو انقدر منو اذیت نکنه ، سکته میکنم می افتم رو دستتونا ، گفته باشم ...

پاسخ:
پاسخ: سلام به مهربونیتون!
ممنون از نگاهتون. جالب بود:)
و اینکه مطمین باشید اونی که قراره سکته کنه این وسط از دست کسی منم نه شما:)))))
۲۳ آذر ۹۲ ، ۲۰:۳۱ ح‌س‌ی‌ن
سلام
ی عده توی زمین با همدیگه درگیرند و دنبال گل و گیاه و درخت و... میگردن در صورتی گل واقعی، گیاه واقعی و درست اون بالاست و برای همین سر آدم‌های بالا سیاهی کمتری داره و رو به سفیدیه بر عکس پایینی‌ها...
و کسی با اینکه خودش بالاست حواسش نیست بالاست و نگاهش به آدم‌های پایینه!

پاسخ:
پاسخ: سلام.
ممنون از نگاهتون..
جالب بود.

نگاره ی رنگـی :)

یک نگاره ی پر معنای رنگـی ..

پاسخ:
پاسخ: معنایش کو؟؟
سلام ماه بانو...
دلم برات تنگ شده بود...
خیلی...
خوبین؟

پاسخ:
پاسخ: سلام نفس عزیز..
به یادت هستم همچنان..
اگر خدا لبخند بزند آری!
1:
پائین پائین کنار درخت ها...
یکی قرار است تازه شروع کند راه بیفتد به سمت پله ها...
دومی...از ترس نرسیدن رمقی برای رفتن ندارد..
اما سومی...رفیق است و دومی را که بی رمق است به دوش میکشد...
چهارمی ...اولش درست آمد.اما وسط راه کمی پایش لغزید..
کمی سر خورد! کمی پائین آمد...
ولی...دلش نوری میخواست مثل خورشید! تمام نشدنی. . .
رفت تا حوالی آفتاب و از آنجا تا گل های باغچه آسمان خدا راهی نیست. . .
_____________________________
2:
شاید همه شان یک نفر باشند...
از روزی که به دنیا آمد تا...روزی که آسمانی شد...
تن های تن ها. . .اما مهم این است که از فرش به عرش رسید!
گاهی خسته بود...ولی جز خودش کس دیگری نمیتوانست خستگی هایش را به دوش بکشد.
گاهی هم پایش لغزید...اما آسمان تمام زندگی اش شده بود...

پاسخ:
پاسخ: سلام
ممنون از حوصله ای که برای نگاره خرج کردید.
خیلی عالی بود مخصوصا شماره 2 ,چون ذهنیت من نبوده و برداشت متفاوت مخاطب به حساب میاد.
بدلم نشست:)

معنای آن آدمـ هایی که رسیده اند آن بالا را دوست دارمـ .. فقط کاش آدمـ هایی همـ بودند که رسیده بودند آن بالای بالا .. اصلا نشسته بودند روی آن طاقچه ی نگاره رنگـی رنگـی ها ..
زیبا بود.
آن که پایین دارد کتابش را می خواند می تواند پشتش را نکند سمت آن باغ رنگی و روشن...
سلام بر حضرت ماه
از دیدن نگاره ی شما حقیفتا : ) شدم . خیلی کم پیدایید...
خیلی زیبا بود . البته اگه درست درکش کرده باشم .
شاید هم جهل مرکب باشه و ندانم که ندانسته ام منظور نگارنده را .
در هر حال دیدن خطوطش حس خوبی داشت.ممنون
: ) باشید
یاعلی
سلام
ممنونم. تازه بود. هر چند به کهنه شدن غم اعتقادی ندارم. :)

زنده باشی.
۱۶ دی ۹۲ ، ۱۹:۲۹ مَـ ه جَبیـטּ
سلام بر بانو ماه ..

متأسفانه تصویر برام لود نمیشه :( .. چند بار هم رفرش زدم ..

اما من دوس دارم ببنم نگاره تونو ...

لینکِ شو میزارین ؟
۱۷ دی ۹۲ ، ۲۰:۲۵ پلک شیشه ای
سلام بانو
برای من باز نمیشه؟! :(
۱۵ بهمن ۹۲ ، ۱۵:۰۱ سرباز شهاب
آقا خدا قوت.حسابی سرت شلوغ شده ها استاد .بیا اینجا رو هم یه نورافشانی بکن.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی